Proces projektowy cz. 1 - Pierwszy kontakt z architektem wnętrz

Jest to pierwszy wpis z cyklu "Proces projektowy", w którym chciałabym przybliżyć kilka tematów i odpowiedzieć na parę pytań m. in.

 W jaki sposób pracuje nasze biuro?
Jak prowadzimy projekt?
Na co się przygotować, jeśli chcecie zamówić u nas projekt wnętrz?
Co nas odróżnia od innych biur projektowych?
W jaki sposób oferowane przez nas usługi utrzymywane są na najwyższym poziomie?

Zacznijmy od początku - oferta

Jeśli zdecydowani są Państwo na remont lub podpisali właśnie umowę z deweloperem na kupno mieszkania, czy mają w planach budowę domu - jest to odpowiedni moment na poszukiwanie odpowiedniego architekta wnętrz.

Jeśli spośród licznych firm, stron na social media, profili na Instagramie, poleceń znajomych i rodziny udało się w końcu znaleźć Państwu kilka interesujących biur projektowych, to czas wysłać zapytanie o wycenę.

A skoro trafili Państwo na naszą stronę, to zapraszam do wysłania zapytania również do nas. Jest to pierwszy krok do poznania się. Mogą Państwo napisać wiadomość e-mail biuro@nelajust.pl lub wypełnić formularz tutaj.


 Jak napisać prośbę o wycenę, aby uniknąć wielu zwrotnych pytań i nie tracić czasu? Znajdziecie wzór wiadomości tutaj. 


W odpowiedzi na takie zapytanie w przeciągu 24 h przesyłamy ofertę w dwóch wersjach - zakres koncepcyjny i kompleksowy. Jeśli obiekt znajduje się w obrębie 30 km od naszego biura, to podajemy ceny dodatkowych wizyt na budowie w formie nadzoru autorskiego.

Chętnie odpowiadamy na wszelkie pytania i z przyjemnością rozmawiamy przez telefon. Jeśli chcieliby się Państwo z nami spotkać, to da się to zrobić po wcześniejszym umówieniu, ale uprzedzam, że jesteśmy trudnodostępni :)

 


Słuchamy i rozmawiamy tylko o Tobie

Po zaakceptowaniu wyceny, prosimy o podanie danych do umowy i przesyłamy e-mail ze wzorcową umową do wglądu. Dzięki temu mają Państwo pewność - co zawiera umowa, czego nasza firma się podejmuje i za co bierze odpowiedzialność. Podpisujemy umowę, bez względu na to czy jest to projekt jednej łazienki, czy całego domu. Rozmiar nie ma dla nas znaczenia :)

Koniecznie musimy się poznać, dlatego od razu umawiamy się na pierwsze spotkanie, na które przyjeżdża właścicielka firmy - Nela Just. Spotykamy się przynajmniej raz - bez względu na to czy mieszkają Państwo za rogiem, czy nad morzem (my jesteśmy z Beskidu Żywieckiego :) ). 

Na takim spotkaniu:

 poznajemy Państwa i Państwa potrzeby - jest to dla nas niezwykle ważnie;

 dopytujemy o najważniejsze kwestie projektu pod względem funkcji, budżetu, czy estetyki - aby zaproponować adekwatne rozwiązania;

 omawiamy umowę i potwierdzamy ostatecznie zakres, jakim będzie objęty projekt;

 krótko pokazujemy możliwości dedykowanej platformy INWI - będą mieć Państwo kontakt z nami on-line i dostęp do projektu przez całą dobę.

Do menadżera projektów INWI wgrywane są wszystkie pliki, faktury, wyceny, koncepcje, inspiracje. Można komentować projekt, pobierać zestawienia i rozmawiać na czacie - wszystko w jednym miejscu. Nie muszą Państwo tracić czasu na przeszukiwanie skrzynki mailowej z wycenami, czy wcześniejszymi koncepcjami. Do wszystkiego mają Państwo dostęp, nawet przez smartfona będąc w sklepie z płytkami. Ponadto platforma jest bezpłatna w ramach projektu i bezpieczna, a użytkownikiem może być każdy członek rodziny.

 


Jesteśmy on-line i dajemy zadania domowe

Po podpisaniu umowy otrzymują Państwo dostęp do Menadżera Projektu - INWI. Wgrana tam jest ankieta oraz zbiór inspiracji dopasowany do wstępnie omawianej stylistyki. 

Na tym etapie znajduje się główne "zadanie domowe" dla Państwa - ankieta i inspiracje.

 Ankieta jest niezbędna do wykonania dopasowanego projektu. Jest to także świetny sposób poznania samego siebie - swoich przyzwyczajeń, marzeń, stylu oraz upodobań. W przesłanej ankiecie jest ponad 100 pytań (oczywiście w zależności od rodzaju pomieszczeń), w których zwykle wybierają Państwo odpowiedź, więc wypełnienie nie powinno zająć więcej niż 30 minut.

 Wgrane inspiracje, które należy skomentować. Są one wstępnie wyselekcjonowane pod daną stylistykę wnętrza po pierwszym spotkaniu. Zachęcamy, aby patrzeć na inspiracje nie tylko kontekście możliwości swoich wnętrz, ale wrażenia, stylu, czy klimatu, który da się wyczuć na zdjęciu. Można opisać, co się podoba, albo absolutnie Państwo tego nie chcą. Komentarz odnośnie pojedynczych elementów typu: ładny kolor ścian, ciekawa lampa, przyjemne obicie sofy również są mile widziane. Widoku za oknem u Państwa niestety nie zmienimy, ale zbliżony klimat wnętrz indywidualnie dopasowany do Państwa możemy zdecydowanie uzyskać!

Po wgranych i skomentowanych inspiracjach oraz wypełnionej ankiecie umawiamy się z Państwem na wykonanie inwentaryzacji, jeśli jej nie zrobiliśmy przy okazji pierwszego spotkania.

 


Dokładna inwentaryzacja

Jest to drugie nasze spotkanie z Państwem. Omawiamy na nim ankietę i inspiracje oraz wykonujemy inwentaryzację. Jeśli pojawiły się jakieś pytania podczas wypełniania ankiety, to pomagamy rozwiać wszystkie wątpliwości.

Inwentaryzacja jest wykonywana dokładnie i rzetelnie dlatego może potrwać dłużej. Jest to od 30 minut do nawet 2 godzin - w zależności jak duży jest zakres, czy jest to stan deweloperski, czy istniejący budynek oraz, czy są jakieś meble lub sprzęt, który ma zostać użyty w projekcie. Inwentaryzację możemy wykonać po rozmowie - zostawiają nam Państwo klucze, a my je zwracamy po wykonanej pracy.

To spotkanie również odbyć on-line, jeśli projektowane mieszkanie jest dopiero zakupioną dziurą w ziemi lub jeśli inwentaryzację wykonaliśmy na pierwszym spotkaniu. 

 


Tak wyglądają pierwsze spotkania z naszym biurem.

Jesteśmy elastyczni i dopasowujemy się do Państwa czasu i możliwości, ale zawsze staramy się trzymać pewnego schematu, który tutaj prezentujemy. To zapewnia wysoki standard obsługi każdego zlecenia i pewność, że gdy przyjdą Państwo do nas ponownie, otrzymają Państwo taką samą jakoś, albo i więcej.


Co dzieje się dalej? Przeczytacie o tym w kolejnej części cyklu.

Udostępnij wpis na: